7x eten waar je een energieboost van krijgt!

Je eet gezond, slaapt voldoende en beweegt regelmatig, maar toch voel je je futloos en vermoeid? Dan eet je misschien niet de juiste voeding. Hoe aantrekkelijk het ook is om naar een suikerrijke snack te grijpen, er zijn tal van gezondere snacks waar je een echte energieboost van krijgt! Wij sommen er enkele voor je op.

Yoghurt

Yoghurt is rijk aan magnesium en calcium én het voorziet je hersenen van de nodige energie. Maak er een super energiebooster van door het te combineren met fruit, zaden en noten of iets anders uit deze lijst. Yoghurt is een goede manier om na een intense work-out je glycogeen-level op peil te krijgen.

Fruit

Natuurlijk mag fruit niet ontbreken in deze lijst! Fruit zit boordevol gezonde suikers en vitaminen die snel energie laat vrijkomen. Voor een echte energieboost eet je het best een banaan. Let wel op: deze staat gelijk aan het eten van 4 suikerklontjes. Wil je toch liever iets met minder suikers, kies dan voor bosbessen. Deze bevatten weinig suiker, maar doen je lichaam ronken van energie!

Noten en zaden

Noten en zaden zitten boordevol proteïnen die helpen om energiek te blijven. Ze zijn makkelijk mee te nemen. Let wel op: beperk het tot een handjevol! Ze bevatten namelijk veel calorieën. Smultip: combineer ze in een lekker slaatje.

Spinazie

Eieren

Iedereen kent wellicht Popeye, de zeeman die supersterk wordt door het eten van spinazieSpinazie is een geweldige bron aan ijzer. Ijzer zorgt ervoor dat de energieproductie in het lichaam op volle toeren draait. Neem als een lunch een spinaziesalade mee en je zal geen dipje hebben.

’s Ochtends nood aan een uitgebreider ontbijtje die je een boost aan energie geeft om de dag door te komen? Eet dan een eitje! Het maakt niet uit of je spiegelei, roerei of gekookt ei eet. Een ei zit boordevol eiwitten en aminozuren.

Vis

Zalm helpt om het eten dat je binnenkrijgt om te zetten in energie. Daarnaast is het ook een goede spierversterker én een rijke bron van omega 3-vetzuren en proteïnes. Deze helpen je om je energie te behouden. Naast zalm is ook tonijn een goede bron van energie.

Zwarte chocolade

60% cacao versterkt de alertheid en aandacht. Zwarte chocolade bevat theobromine, een natuurlijke stimulans die gelijkaardig is aan cafeïne. Dit zorgt voor een boost in je energie en je humeur. Prop je nu wel niet vol met zwarte chocolade, je hebt al genoeg met een klein stukje!

 

Smakelijk!

Wij love lopen