Deze 5 hardlooptrends voor 2019 kan je niet missen!

2018 was het geboortejaar van Ik jeune mie. We kijken met superveel trots terug op de afgelopen maanden waarin al 2.846 lopers zich bij onze community voegden en we deel uitmaakten van enkele fantástische initiatieven. We kijken reikhalzend uit naar wat 2019 ons te bieden heeft. Onderstaande looptrends zullen zeker niet ontbreken in het komende jaar!

1. Meten is weten!

Apps die je calorieverbruik en -inname bijhouden, smartwatches die je slaappatroon meten, hartslagmeters, … Welke wearable je ook verkiest, we schaffen steeds meer hulpmiddeltjes aan om tot een optimale levensstijl en training te komen. En het gebruik van die wearables zal alleen maar toenemen. Stravagebruiker? Volg ons dan zeker om samen kilometerdoelen te behalen!

2. Groepstraining

Sporten is hot! Sporten in groep is hotter! Met een beetje competitie of juist motivatie van je vrienden, wordt sporten écht een routine. Ook graag eens in groep trainen? Tijdens Louise Loopt kan elke sporter van elk niveau meetrainen met Louise Carton. Houd dus zeker onze Facebookpagina in de gaten voor meer!

3. HIIT-training

Veel lopers lopen vaak hetzelfde parcours, aan een vaste snelheid. En neen, daar is helemaal niks mis mee! Toch is het aan te raden om ook High-intensity interval training toe te passen in je trainingen. HITT bestaat uit zeer intensieve sprints, afgewisseld met korte periodes van wandelen of trager lopen voor rust en herstel. Op deze manier verbrand je meer calorieën in een kortere periode en verbetert je conditie ook een stuk sneller. Probeer tijdens een volgende looptraining eens 3 minuten hard te lopen, afgewisseld met 1 minuut wandelen.

4. Plogging

Of joggen terwijl je afval raapt. We worden ons steeds bewuster van het milieu, en dat merk je ook in onze trainingen. In 2019 is het niet meer raar een loper met een vuilniszak tegen te komen. Je komt op dit blogbericht meer te weten. Ook met Ik jeune mie proberen we ons steentje bij te dragen tot een groene planeet.

5. Runstreaks

Een streak houdt in dat je elke dag loopt. Het vraagt karakter, maar geeft je een mentale kick! Bovendien beslis je elke dag zelf de afstand die je loopt, dus kun je het soms ook wat rustiger aan doen. Je streak blijft optellen tot je een rustdag inlast. 20 dagen na mekaar lopen betekent dus een streak van 20. Loop je op de 21ste dag niet? Dan staat je streak onherroepelijk terug op 0! Wie van jouw vrienden haalt de hoogste streak?

Doe jij mee met een van deze trends in 2019? Laat het ons weten op Facebook of Instagram via de hashtag #ikjeunemie

Wij love lopen